Smakebit: Stardust

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag som er et meme som er opprettet av Flukten fra virkeligheten.

There was once a young man who wished to gain his Heart’s Desire.

Dagens smakebit kommer fra Stardust av Neil Gaiman. Jeg har lenge ønsket å lese noe av Gaiman, så da passet det bra at vi valgte denne boken til lesesirkelen jeg er med i.

Stardust

The next Faerie Market was held on schedule on the other side of the wall. Young Tristran Thorn, eight years old, did not attend, finding himself packed off to stay with extremely distant relations in a village a day’s ride away.

Stardust er en herlig fantasy (og ifølge en venninne av meg den eneste genuint søte boken til Gaiman).

«If you bring me that star,» said Victoria, «the one that just fell, not another star, then I’ll kiss you. Who knows what else I might do. There: now you need not go to Australia, nor to Africa, nor to far Cathay.»

Foreløpig er jeg halvveis i boken, og den er herlig. Mine tanker om boken kommer til å komme på bloggen etter at vi har diskutert boken i lesesirkelen; pleier alltid å få flere tanker av det 🙂

Er det andre som er med i lesesirkler? I så fall; hva pleier dere å lese?

19 thoughts on “Smakebit: Stardust

  1. Takk for smakebit! Jeg er også med i en lesesirkel og føler det har vært med på å utvide lesehorisonten min. Det er jo så mange bøker i verden at det er vanskelig å velge noen ganger! 🙂

    Lik

  2. har läst Oceanen vid vägens slut av Neil Gaiman. jag förstod ingenting! men den här verkar annorlunda. tack för smakebiten! i min läsecirkel läser vi en blandning av klassiker och nytt. ska bl.a. läsa Svetlana Aleksijevitj

    Lik

Legg igjen en kommentar

