Filmfredag: Interstellar

Interstellar

Tittel: Interstellar (2014)

Medvirkende: Matthew McConaughey, Anne Hathaway, Jessica Chastain og Michael Caine

Kilde: lånt på biblioteket

Utgangspunktet for filmen er at jordens klima ikke er som det var, det er tørke og nød over hele jordkloden. Det er støv overalt og for lite mat. Det blir oppdaget et svart hull, og Cooper (McConaughey) får oppgaven sammen med et team med å finne en ny planet som er overlevbar for menneskeheten.

Jeg syns historien var fasinerende, men noe langdryg til tider. Det var spennende å se personene reise ut i rommet, gjennom ormehullet (sier vi det på norsk?; på engelsk sier de wormhole). Det var trist å se hvordan de tenkte seg at jorden kommer til å bli, så nedbrutt og ødelagt.

Skuespillerne gjorde stort sett en god jobb, faktisk likte jeg godt hun som spilte Murph som ung. Desverre var det noe som skurret for meg med Jessica Chastain – skulle ønske jeg kunne forklare hva 😦 Misforstå meg rett, hun gjorde en god jobb, men jeg klarte likevel ikke helt å tro på henne.

Det er forståelig at en sånn film bruker lang tid, universet er tross alt veldig stort, og de skulle reise gjennom mye av det. Likevel, var alt like nødvendig? Jeg mener, filmen tok 2 timer og 42 minutter… Kunne de klart å holde seg litt nærmere to timer? Jaja, det var min mening. Jeg likte filmen. Jeg syntes den var fasinerende og er fornøyd med at jeg har sett den 🙂

Legg igjen en kommentar

