Filmfredag: Captain America: The winter soldier

Captain America - the winter soldier

Film: Captain America: The winter soldier

Medvirkende: Chris Evans, Scarlett Johansson, Robert Redford og Samuel L. Jackson

Hvilket nummer i rekken av Marvel-filmer jeg har sett er dette? Det vet jeg ikke, men jeg har sett en del av Avengers-franchisen for å si det sånn. Denne hadde jeg ikke sett, så jeg lånte den fra biblioteket. Det å låne filmer fra biblioteket er en super ting, så lenge folk har behandlet DVD’ene pent. Noen ganger er de så slitte at de enten hakker hele tiden, andre ganger er de faktisk så slitt at de rett og slett er umulige å spille av. Fordelen med å jobbe på biblioteket jeg jobber på er at vi har en slipemaskin til CD’er og DVD’er, og om de hakker for mye, kan vi prøve å slipe dem 🙂

Så, til filmen jeg nettopp så. Det er en stund siden jeg har sett de andre filmene i Avengers-universet, og Captain America er ikke min favorittkarater. Likevel syns jeg filmen var god underholdning, med et stort sett greit plot. Det var noen ting som virket litt usannsylig noen ganger, men det er av den typen en tilgir i denne typen filmer. Jeg ble sittende og lure på hvordan Captain America alltid klarer å fange skjoldet sitt når det er så hardt og skarpt som det er, og det kommer så fort som det gjør. Ja, jeg skjønner at han er «supermenneske», men likevel, han kan bli skadet og blø.

Plotet i filmen er at først blir S.H.I.E.L.D. angrepet, så blir Fury drept. Før Fury blir drept rekker han å advare Captain America om at S.H.I.E.L.D.  er infiltrert av fiender, og at Captain America ikke kan stole på noen. Hva Captain America skal gjøre med denne informasjonen, det må han finne ut av selv.

Min favorittkarakter i denne filmen er (selvfølgelig) Natasha Romanoff, også kjent som Black Widow. Det er en kick-ass dame som ikke venter på at noen skal redde henne! Jeg liker den typen karakterer, sterke kvinner som ikke venter på at noen skal redde dem, men klarer seg selv 🙂

Etter min mening er dette en film som er akkurat det den gir seg ut for å være, underholdende action. Det har fungert mange ganger før, og vil fortsette å fungere. Den fikk meg til å smile og kose meg. Jeg vet det er filmer i denne franchisen jeg ikke har sett, men når jeg finner ut rekkefølgen på dem…da skal jeg se flere 🙂

Legg igjen en kommentar

