Smakebit: Motstanderne

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag er et meme som er opprettet av Flukten fra virkeligheten.

I dag hjelper jeg til på kommune- og fylkestingsvalget (og ja, jeg har forhåndsstemt). Noe av grunnen til det er fordi jeg syns det er viktig at når vi faktisk har den demokratiske muligheten det er å stemme i et valg, burde vi gjøre det. For meg inkluderer den tanken også det å hjelpe til under valget.

Så til dagens smakebit. For tiden leser jeg bøker som jeg håper vil passe å presentere for 7. klasser. Dagens smakebit kommer fra denne boken: Motstanderne. Dette er første boken i en serie som heter Fans! og som handler om fotball (noe jeg ikke akkurat interesserer meg mest for).

Målvakten trillet ballen ut igjen, men den fikk en sprett og traff gutten som skulle skyte, på leggen. Ballen kom rett mot meg. PERFEKT. Jeg måtte bare kline til. Pang! Jeg kjente det i hele kroppen.

Jeg er omtrent halvveis i boken, og den er faktisk underholdene (ja, overraskelsen kommer fordi fotball er med i bildet). Historien blir fortalt av Tove og Noel i annethver kapittel.

Det er ikke noe som tenner tilhengere eller et lag mer enn når en yndlingsspiller vender tilbake.

Har DU lest noen bøker i det siste om temaer du vanligvis ikke syns noe særlig om?

13 thoughts on “Smakebit: Motstanderne

Legg igjen en kommentar

