Smakebit: Blålind

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag er et meme opprettet av Flukten fra virkeligheten.

 Dagens smakebit kommer fra Blålind, bok nummer tre i trilogien Nådegaven av Kristin Cashore.


Da mamma og Tiell kommer inn gjennom den skjulte døren, mumler pappa til meg, og jeg hviler kinnet mot den gode skulderen, trygg i armkroken hans, og lurer på hvorfor det lukter røyk i rommet, og hvorfor det gjør så vondt i nesen.


Det å snike seg omkring var en form for bedrageri. Det var også forkledningen. Rett over midnatt, iført mørk bukse og Reves kutte, snek dronningen seg ut av sine egne gemakker og inn i en verden av historier og løgner.


Smakebitene er fra starten av boken fordi jeg nettopp har begynt på den. Første bok i trilogien er Katsa, og andre bok er Flamme. Begge de andre bøkene er veldig bra (selv om jeg foretrakk Katsa), så håper jeg liker denne boken også. Det er en stor forskjell på Blålind i forhold til de andre bøkene i serien, den er omtrent dobbelt så tykk, så det tar nok kanskje litt tid å lese den. Starten på boken er bra, så gleder meg til å lese fortsettelsen 🙂

Legg igjen en kommentar

