Smakebit: Historiefortelleren

En smakebit på søndag

En smakebit på søndag er et meme opprettet av Flukten fra virkeligheten.

Jeg har lest, og likt, bøker av Jodi Picoult før, så jeg tenkte jeg kunne prøve meg på en til. For øyeblikket leser jeg Historiefortelleren; og jeg liker den veldig godt 🙂


Det er derfor vi leser skjønnlitteratur, ikke sant? For å minne oss på at uansett hvor mye vi lider, er ikke vi de eneste?


Boken handler om Sage Singer, Josef Weber, andre verdenskrig, nazister og jøder. Foreløpig er jeg kommet omtrent halvveis i boken, og den er vanskelig å legge fra seg fordi den er fasinerende.

Historiefortelleren


Skjønnlitteraturen er slik når den først er blitt sluppet ut i verden: smittsom, vedvarende. Som innholdet i Pandoras eske, en historie som ikke kan holdes fanget lenger. Den smitter, sprer seg fra personen som skapte den, til personen som lytter, og som igjen gir den videre.


Det siste sitatet her kom jeg over et stykke lenger ut i boken (som jeg ligger ute i sola og leser – husk solkrem!). Fremdeles en fantastisk bok 🙂


Skjønnlitteratur kommer i alle former og størrelser. Hemmeligheter, løgner, fortellinger. Vi forteller dem, alle sammen. Noen ganger forid vi gjerne vil underholde. Noen ganger fordi vi trenger å avlede. Og noen ganger fordi vi er nødt.


Jeg har forresten kjøpt nye bokhyller, så nå har jeg plass til alle bøkene mine 🙂 Det er faktisk tomme hyller, så jeg kan dessuten kjøpe flere bøker. #Boklykke 🙂

18 thoughts on “Smakebit: Historiefortelleren

  1. Jag har inte läst något av författaren, men jag har hört en del om hennes böcker. Blir definitivt intresserad av att läsa något av henne. Tack för smakebiten! 🙂

    Lik

  2. Fine smakebiter! Og gratulerer med nye bokhyller 😉 Gleder meg til jeg også bor et sted med plass til flere hyller, så jeg endelig kan ta alle bøkene mine ut av kassene de har ligget i siden 2011.

    Lik

  3. Så fine sitat! Har berre lese to bøker av Jodi Picoult. Den eine elska eg, den andre gav eg opp midt i. Ut frå sitata å døma ser denne veldig flott ut. 🙂

    Lik

Legg igjen en kommentar

