Juli-lesing

Endelig sommer! Jeg skal riktignok jobbe i nesten fire uker til før jeg tar ferie, men jeg håper jeg får lest en del likevel 🙂

Jeg har allerede begynt på Istvillingene, og er allerede halvveis fordi den er så spennende. Jeg hører også på lydboken The death cure, men jeg bruker tydeligvis lang tid på lydbøker. Når jeg er ferdig med Istvillingene regner jeg med å lese Historiefortelleren. Jeg har lest andre bøker av Jodi Picoult før, og likt de, så jeg har store forventninger til denne boken. Så skal jeg drømme meg bort i Silber, før virkeligheten kommer og banker på i form av All it takes. Etter litt virkelighet skal det bli godt med litt merkeligheter, eller var det skrekk Himmelstrand ? Siden det er viktig å ha et visst fotfeste i virkeligheten, blir neste bok etter det Me and Earl and the dying girl. Denne boken er forresten blitt filmatisert, men ifølge IMDB.com kommer den ikke nærmere oss enn Sverige, og det ikke før i desember, så det er jo et håp om at det kan endre seg. Siden det fremdeles er viktig med variasjon, må jeg jo også få lest litt fantasy Blålind. Dette er forresten bok tre i serien Nådegaven, bok en er Katsa og bok to er Flamme. De to siste bøkene jeg har plukket opp for julimåned er The god of small things og Date with a rockstar. Totalt har jeg dermed ti bøker på listen for hva jeg vil lese i julimåned. Med tanke på at jeg rakk å lese ni bøker i juni, inkludert nesten to uker hvor jeg ikke leste på grunn av en «reading slump» (har noen et godt ord for det på norsk?), vil jeg si at dette burde være mulig. På den annen side, to av helgene denne måneden kommer jeg nesten ikke til å få lest noe, så det kan være det blir en utfordring… Ønsk meg lykke til 🙂

Hva skal du lese i juli?

 

Legg igjen en kommentar

