Kaoshjerte

Kaoshjerte

Et stykke ut i denne boken ble jeg forvirret, den startet nemlig med midten, fortsatte med begynnelsen og endte heldigvis med slutten. Når jeg begynte å lese boken, tenkte jeg bare at jeg skulle lese noen kapitler før leggetid. Stort sett klarer jeg å legge fra meg bøkene når jeg blir trøtt, men enkelte ganger, som med denne boken, er det rett og slett litt for vanskelig. Det endte med at jeg leste boken i ett strekk.

Jeg har alltid likt gode historier om norsk folketro, og dette er en av de beste etter min mening. Hovedpersonen, Minja, var en karakter som jeg stort sett likte. Grunnen til at jeg ikke likte henne hele tiden var hennes oppførsel mot et par venner noen steder i historien. Noe var hennes egen feil, og noe var ikke hennes egen feil. De andre karakterene i boken var også gode karakterer, selv om for et par av dem skulle jeg ønske at det var litt mer kjøtt på beinet; at de rett og slett fikk litt mer plass til å utvikle seg i løpet av boken.

Jeg syns Grimnes har gjort en utrolig god jobb med å blande den norske folketroen med vår virkelige verden. Dette var en perle av en bok, og jeg håper inderlig at hun skriver flere bøker, for de vil jeg lese…

Kilde: lånt på biblioteket

Sider: 359 sider

Forlag: Aschehoug

2 thoughts on “Kaoshjerte

Legg igjen en kommentar

