Lokes ulver

Vi møter boken hovedperson, og de to som nesten er hovedpersoner, i første kapittel i boken Lokes ulver av Kelley Armstrong og Melissa Marr. Matt er den vi møter først, og når vi ikke så mange sidene etter får vite at han er den utvalgte til å sloss mot midgardsormen for å forhindre Ragnarok, er det ikke så rart at han er den som får lov til å sette tonen for boken. De to neste vi møter er Fen og Lauri. Disse to er etterkommere av den norrøne guden Loke. Matt derimot, er etterkommer av Tor. For de som kjenner til norrøn mytologi, er dette noe en vet kommer til å resulterer i konfrontasjoner…

For de som ikke har vært totalt opphengt i norrøn mytologi når de var mindre (sånn som jeg var), så er historien godt forståelig, og mytene blir godt forklart. Eller, godt forklart er kanskje å ta litt hardt i; de blir forklart slik at historien henger godt sammen, men man får ikke noe ekstra. Blir man nysgjerrig, kan man jo alltids gå på biblioteket for å finne mer informasjon… 🙂

Jeg likte historien veldig godt, og de ulike karakterene. Jeg har en ting på pirke på når det gjaldt denne boken, den hadde faktisk et par skrivefeil, og et par ganger må jeg ærlig innrømme at jeg stusset litt på oversettelsen. (det siste kan være fordi jeg hadde hørt fra en person som hadde lest boken før meg, at hun ikke syntes oversettelsen var god nok)

Likevel gleder jeg meg til neste bok i serien, og satser på at det ikke er skrivefeil i den 🙂

Forlag: Juritzen jr

Sider: 455 sider

Kilde: lånt på biblioteket

Legg igjen en kommentar

