The urban legend

The urban legend: sesong 1 er en tegneserie av Josef Yohannes, noe så spesielt som en norsk tegnseriehelt. Helten selv har ingen overnaturlig krefter, han er bare veldig godt trent. Hovedpersonen heter Malcolm T. Madiba, han er litt som «vanlige» superhelter. Han er en vanlig fyr om dagen, jobber som lærer, og superhelten «The urban legend» om natta. Byen han bor i er Capital City, en by som er gjennomsyret av kriminalitet og korrupsjon.

Jeg er ikke en person som har lest mest tegneserier i løpet av livet. Jeg leste mye Donald Duck når jeg var liten, men lite annet. Det er noe jeg ønsker å gjøre noe med, men det er vanskelig å vite hvor man skal begynne. Så alt av forslag taes imot med takk 🙂

Denne tegnserien hadde mye spenning og action. Hvordan hovedpersonen kan være så utrolig god i kampsport at han kan slå ut flere motstandere på en gang, er noe som alltid gjør meg litt forundret, men det er jo fiksjon, så alt trenger ikke være helt logisk. Jeg ser fordelen av å bruke et oppdiktet sted, men jeg håpet at det skulle være med noen steder som var litt mer hjemlige og kjente. Kanskje det er min måte å tenke på? Tanken kom nok fordi den er blitt nevnt som en norsk superhelt….(da forventet jeg naturlig nok litt norsk i boken et sted…)

The urban legend var god, og jeg likte den. Likevel er jeg ikke helt overbevist at tegnserier og grafiske romaner er helt for meg, men siden jeg ikke er kjent for å gi meg, så skal jeg nok prøve en del flere ganger før jeg enten blir overbevist eller slutter igjen…

Forlag: Gyldendal

Sider: 255 sider

Kilde: lånt på biblioteket

Legg igjen en kommentar

