Februar-lesing

Noen ganger må man utsette lesing av enkelte bøker…

Denne måneden setter jeg meg derfor ikke så høye mål på de norske bøkene. Jeg vil gjøre et nytt forsøk på å få lest Skyggespinneren av Erik Martenson som jeg har lånt fra biblioteket.

Hvert år er det forlagsmøter hvor, hvis man er heldig, får komme å høre om forlagenes vår eller høstkatalog. På disse møtene hender det også at man får bøker. Ofte har disse bøkene bare blitt stående i bokhyllene mine, fordi bøker fra biblioteket har en viss lånetid, mens bøker jeg eier, ikke har det. Dette har gjort at disse bøkene til en viss grad er blitt oversett (bortsett fra de bøkene jeg har lånt til min mor med beskjed om at hun sikkert kommer til å like dem). Jeg har nå laget meg et mål om å få lest disse bøkene, i alle fall noen av dem. Derfor er de to andre bøkene jeg skal lese denne måneden, den typen bøker. Fra bokhyllene kommer derfor: Dronningens løfte av Margit Walsø og Måter å komme hjem på av Alejandro Zambra. Sistnevnte er oversatt fra spansk.

Det kan se litt lite ut å bare skulle lese tre bøker, men på This Invisible Girl skal jeg lese åtte bøker, så totalen for februar burde bli elleve bøker… 🙂

Legg igjen en kommentar

