Januar-lesing

Godt nytt år!

Nytt år, ny måned, nye muligheter.

Jeg har selvfølgelig leseplaner i januar. Jeg innrømmer at jeg ikke er mest glad i sport, men noen ganger kan det være kjekt å kunne anbefale den typen bøker også. Derfor har jeg tenkt til å lese Kampklar for å se hva jeg syns om den. Det er en antologi, så kanskje det hjelper at det er korte historier om fotball (og ikke lange…).

Litt science-fiction må med, så her har jeg valgt Skyggespinneren av Erik Martenson. Han er forresten debutant 🙂 Så fantasy oversatt fra dansk: Den døde soldaten av Ida-Marie Rendtorff. Har hørt mye bra om denne boken, så er spent på den. Dette er første bok i serien Kloden under vann.

Jeg likte veldig godt 1920 av Jon Ewo, så derfor vil jeg lese 1957. Lettleste bøker er også bra å ha på reportoaret, og jeg har likt noen av de andre bøkene i Skumrings-serien, derfor kommer også Snatch av Tor Arve Røssland også med på denne januar-listen. Tegneserier og grafiske romaner pleier jeg ikke lese mest av, men jeg vil ha litt mer variasjon, derfor: The urban legend av Josef Yohannes er siste boken på denne listen. Coveret på boken som jeg har linket til på Goodread, er litt annerledes enn på den jeg leser, men det er samme bok.

I tillegg til de seks bøkene på denne listen, har jeg også åtte bøker på den engelske bloggen som jeg har planer om å lese. Så totalen i januar (om jeg rekker å lese alt), blir på fjorten bøker. Noe som er en bra start siden jeg har som mål å lese 120 bøker i år…

Legg igjen en kommentar

