Badboy: Steroid

Badboy

Badboy: Steroid er den andre boken jeg har lest av Annette Münch (den første jeg leste av den forfatteren var Jenteloven – fantastisk bra!). Jeg er imponert over hvor langt under huden på hovedpersonen forfatteren klarer å komme.

Boken har så mange fasetter ved seg; kjærlighet (både foreldre – barn og i forhold), klasseforskjeller mellom rike og fattige, livet generelt, urettferdighet, trening, doping og ikke minst hvordan samfunnet setter folk i bås. Bak på boken står det at den er «basert på forfatterens samtaler med unge brukere av anabole steroider». For meg virker det som om de unge menneskene som snakket med forfatteren ikke holdt så mye tilbake. Jeg vet ikke om alt i boken stemmer, men jeg har hørt forfatteren holde en tale for konfirmanter, og hun har definitivt ordet i sin makt.  Det gjør jo at jeg får utrolig lyst til å lese boken som heter Kaoskrigerne; fordi det er den eneste romanen hennes som jeg ikke har lest. Jeg håper inderlig at hun kommer til å skrive mange flere romaner i tiden som kommer, og jeg vil lese dem! (Hmm, tror jeg nettopp fant min første MÅ-LESE-forfatter…)

Jeg likte boken utrolig godt, faktisk så godt at jeg ikke vil si så mye om den, bortsett fra: LES BOKEN!!

Forlag: Cappelen Damm

Sider: 267 sider

Kilde: lånt på biblioteket

Legg igjen en kommentar

