Jegeren

Jegeren

Jegeren er bok nummer to i serien om Mickey Bolitar, skrevet av Harlan Coben. Jeg likte bok en (Beskytteren) veldig godt, så jeg tenkte at å fortsette på serien var en god ide. Jeg hadde rett 🙂 Jegeren starter med å gi litt informasjons om personene og hva som skjedde i bok en. Ikke som et resyme, men en naturlig inngang til bok to. Veldig kjekt for meg siden det er en liten stund siden jeg leste Beskytteren…

Hovedkarakteren er Mickey Bolitar, hans far er død og hans mor er på rehab, så han bor hos onkelen. Han er fremdeles venn med Ema og Spoon. De er litt usikre på om de skal regne Rachel som venn, men når noe skjer og hun ender opp på sykehuset fordi hun er skutt, vel, hva gjør man ikke for venner? Og hva skal de tenke om at hun gale Bat lady påstår at faren til Mickey ikke er død… Dessuten er det disse sommerfuglene som dukker opp innimellom.

Boken er full av action og spenning. (Jeg savner litt mer utvikling av karakterene; ikke sånn å forstå at de er endimensjonale, men litt mer modenhet i løpet av boken kanskje? På den andre siden, så er ikke tidsaspektet i boken det lengste, så kanskje jeg ikke burde ha urealistiske forventninger…) Dette er som sagt bok nummer to i en serie; bok nummer tre heter Found på engelsk, men ser ikke ut til å være oversatt til norsk enda. Men; da har jeg enda mer å se frem til 🙂

Forlag: Aschehoug

Sidetall: 297 s.

Kilde: lånt på biblioteket

Legg igjen en kommentar

